Feuersteinovo instrumentální obohacování

ČlánekFeuersteinovo instrumentální obohacování

Tato metoda rozvíjí celou strukturu mentálních funkcí, zejména řeč, představivost, pozornost, soustředěnost, paměť, zrak, hmat, logické uvažování, komunikace, emoce, empatie, smyslové vnímání, schopnost učit se a nalézt chybu.
Zaměření pozornosti na tři zdroje učení:

  • osahat rukama
  • nakreslit
  • vyhledat tvar

Témata této metody jsou:
Uspořádání bodů:

  • spojování bodů do určitých tvarů
  • nalézt pravidla
  • vizuální přenos
  • práce s chybou

Orientace v prostoru:

  • postavení dítětě v prostoru
  • rozvíjení slovní zásoby
  • zapamatování si určitých informací 

Rozpoznání emocí:

  • dekódovat výrazy
  • pocity člověka
  • porozumění sobě i ostatním 

Od empatie k činnosti:

  • co děláme, kde to děláme a proč to děláme
  • hledáme řešení určitých situací
  • co znamená „být empatický“ 

Od jednotky ke skupině:

  • pojem čísla 
  • manipulovat s čísly 

Porovnej a odhal absurdity:

  • nalézt nesrovnalosti
  • porozumět absurditě
  • popisovat událost, věc, předmět
  • opravit chybu