ČlánekFeuersteinovo instrumentální obohacování

Tato metoda rozvíjí celou strukturu mentálních funkcí, zejména řeč, představivost, pozornost, soustředěnost, paměť, zrak, hmat, logické uvažování, komunikace, emoce, empatie, smyslové vnímání, schopnost učit se a nalézt chybu.

Zaměření pozornosti na tři zdroje učení:

  • osahat rukama 
  • nakreslit
  • vyhledat tvar

Témata této metody jsou:

Uspořádání bodů:

  • spojování bodů do určitých tvarů
  • nalézt pravidla
  • vizuální přenos
  • práce s chybou

Orientace v prostoru:

  • postavení dítětě v prostoru
  • rozvíjení slovní zásoby
  • zapamatování si určitých informací 

Rozpoznání emocí:

  • dekódovat výrazy
  • pocity člověka
  • porozumění sobě i ostatním 

Od empatie k činnosti:

  • co děláme, kde to děláme a proč to děláme
  • hledáme řešení určitých situací
  • co znamená „být empatický“ 

Od jednotky ke skupině:

  • pojem čísla 
  • manipulovat s čísly 

Porovnej a odhal absurdity:

  • nalézt nesrovnalosti
  • porozumět absurditě
  • popisovat událost, věc, předmět
  • opravit chybu