ČlánekFeuersteinovo instrumentální obohacování
Tato metoda rozvíjí celou strukturu mentálních funkcí, zejména řeč, představivost, pozornost, soustředěnost, paměť, zrak, hmat, logické uvažování, komunikace, emoce, empatie, smyslové vnímání, schopnost učit se a nalézt chybu.
Zaměření pozornosti na tři zdroje učení:
- osahat rukama
- nakreslit
- vyhledat tvar
Témata této metody jsou:
Uspořádání bodů:
- spojování bodů do určitých tvarů
- nalézt pravidla
- vizuální přenos
- práce s chybou
Orientace v prostoru:
- postavení dítětě v prostoru
- rozvíjení slovní zásoby
- zapamatování si určitých informací
Rozpoznání emocí:
- dekódovat výrazy
- pocity člověka
- porozumění sobě i ostatním
Od empatie k činnosti:
- co děláme, kde to děláme a proč to děláme
- hledáme řešení určitých situací
- co znamená „být empatický“
Od jednotky ke skupině:
- pojem čísla
- manipulovat s čísly
Porovnej a odhal absurdity:
- nalézt nesrovnalosti
- porozumět absurditě
- popisovat událost, věc, předmět
- opravit chybu